I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, August 30, 2009

dilema pekerja baru

nervous, sopan je tanya siapa bos, "saya nk lapor diri ni, hari pertama keje".
K, adik pegi kat tmpat eskrem, nnt abang tu akan ajar adik cemana nk buat askrem.

Adik baru lepas SPM ehk?

Aaa, tak ar. em tunggu konvo.
OOOOOoo
Beliau kemudian mengajarku cara membuat askrem berjmbul tersebut
Lama kami bersembang, baru aku tahu rupanya si "abang" ni baru 19 thn. Aku kan chomey...ohok hok
Selepas tu bicara abang dan saya antara kami terhenti.
Aku kn chomey mcm adek dorang..hok hok hok


disebabkan aku perasan adek, hmpir suma lelaki yg aku agak lg matured dr aku, ku panggil abang.
ABANG!!! eiiiyy, aku tahun sama ngan hang la
Ceh, mana aku tau, dh hang muka cam bapak orang? Hang dah kawen blom?
Eisshh, belom la
Lagipun aku bulan doblas, hang lahir bulan brapa?
Aku bulan sembilan
See, sapa muda lagi? Wekkk (misti r aku..ohok hok)
Tp lepas tu, ku malas nk ber"abang" sangat..eyy...tollonglaa
aku panggil nama je, n diorang pon OK..
Camni la cara aku dpt kawan baru di tempat keja baru.
Direct je tanya dah kawen blom..ahhha


Wktu masuk keja awal2 dulu aku tak greet sapa pun, bos ke, rkn sekerja yg tgh lap meja ke, tgh jaga kaunter. Diorang sapa aku, baru aku balas. kemudian baru aku sedar, aku terlupa etika ni.
Keesokan arinya, aku bagi salam kuat2 spy diorang dengar, dan bos tau yang aku dah masuk keja.

Dik, pakai lipstik sket, bagi nmpak cantek sket
kate sorang nyah kepadaku. tapi dia masih memperkenalkan dirinya dgn nama lelakinya
Uiiyy, lipstik dia berkilat kaw.
tapi, saya dah pakai
pi pakai lagi sekali, bagi merah lagi..
wekk, tonyoh je le, tp aku tgk cermin lagi
tak byk beza pun
tak pe arh, janji aku chomey..hok hok hokemote-eyelashing

tempat kerja aku atau tmpat buat eskrem berjmbul tersebut agak terasing dari pekerja lain.
jadi selama seminggu pun aku masih tak berapa ramai kawan.
aku merancang utk menjual topup dalam kalangan mereka
di samping mengutip nombor2 tpon mereka
er, mestila aku takkan mintak nombor diorang
diorang yg terdesak mau topup akn menyerahkan nombor diorang
dan dalam masa yg sama kami bertukar nombor tepon
Publisiti mahalan tu, sbb mereka bayar aku..ahahaha
aku dpt duit tmbahan + kawan baru lagi + aku adek pompuan diorang yg chomey...= publisiti intan berlian miahahaha

Husna, MANAGER panggil...
(HAH..apsal lak ne..)
Sapa panggil? (ye laa, manager kan ramai)
Manager la, pi la
aku tinggalkan kerja ku terus ke bilik bos, bos keluar
aku terjumpa bos bila aku nk ke tempat aku semula
erm,bos panggil saya ke?
EH, tak arh..
aik...tak ke? tapi rizal kata bos panggil..
bos senyum kambing biri biri, cam tau je aku kene tipu dek rizal
B***** punya rizal..sumpah ku dlm hati
Aku cari di lobi, tkde
kat luar, hilang, lesap tah ke mana
tau plak nak lari ye...siap aku jumpa hang nnti
Balik je kat tmpat aku, kwn len yg dengar aku dipanggil manager terus tnya kenapa..
Aku senyum x ikhlas smbil berkata..."takde pe, nmpak rizal tak?"
tak..
K, nmpak nnt gtau aku ye..
JUmpe je rizal aku berdehem, dia pusing
Aku tanya "manager mana panggil aku tadi"
jawapnya "AKU arr"
Chehhhhh...ku tumbuk2 bahunya yg berisi + cubit geram..haa amek nko...eiiyyy

tak kurang jugak beberapa org yg kerek
biasa la kite orang baru, bajet best la diorang tu
aku tak tau cemana nk selesaikan hal kekerekkan diorang ni
aku layan diorang cam aku lyn org len, diorang tak mo layan,
aku pi la tanya "abang-abang" aku tu..
aku kan ramai abang wohoho....
lama2 bila aku boleh kuasai suasana, mereka yg kerek tu pun smkin baik dgn aku..
Welcome to my life ma friend..

aku lebih suka berfikiran positif daripada penin kepala cari sbb knapa diorang cam tak suka aku
lantak korang la
Cumanya, kita kena ramah sket n jgn terlebih ramah lak
Nnt keja tak jadi..lagipun, aku kan budak u
mesti ar professional kan...ohoho


Nota kakiku: "Ssungguhnya yang baik itu dari Allah Ta'ala, dan yang tak baik itu dari kita semata-mata. Hakikatnya, semuanya dari Allah, justeru, mari kita muhasabah diri selalu ye, deh"

Sunday, August 09, 2009

I mIss 'ur gitarr cik pida...

time mosan2 ne mmg teringat nk petik je gitar
sayangnya aku da pernah try dulu gne gitar cik pyd
namun disbbkan tiada skill yg baguh, maka
hmpeh jugak melodinye
tp layan jerr

terasa cam nk beli 1 lak..

LaGi LagI H1n1

memandangkan kat umah aku takde internet..
terase jugak la kebowsanan tp hnya 2%..itupown sbb kerja
kalo tak keja..dowh....rase cam shin chan sikit2 mama n ayah

DeMaM Bia5a vs H1N1
waktu awal2 wabok ni klua tak de r aku kesah sgt
tp sejak keja ni, jmpe ramai owang
rase kene berjaga2 lak
crew len nk demam pon time gine..
ada la yg MC pasai demam
dan salah sorangnya positif H1N1........HAaaissshhh
sbb bekas misi aka nurse (ehehehe) aku mesti r prihatin pasai kesehatan ne kan
masalahnya...
aku tak le dlantik jdik occupational nurse, sbb itu jawatan manada..
Alhamdulillah..aku maseh lg sehat walpatliat...
Tp tataw r, nnt konvo kat penang yg lagi havoc penangan wabok tu (kata sumber angin)
dah r aku p dok semggu kat sana demi menjimatkan ekonomi..
Moga2 sihat berpanjangan..InsyaAllah

AMIIINN