Langkau ke kandungan utama

The Shoot and ShOOter

ke#####kan sana sini...
apa yang menyebabkan muslimah sejati cam aku mencoret sedemikian rope...

aku gerramm...  dan menyampah dan aku perlu bagitaw yang aku tak suke dan aku perlu taw yang orang len pon tak suke dipersukekan sedemikian sukee...hiiieyye

citernya..

Matron...(lagi)..
sebenarnya ni kali pertama aku menulih pasal matron "tercinta" di blogku yang suci muci ini..
tapi sebenarnya bannnnnnnnyakk sangat yang aku pendammm, demi menjaga kesucian hati kita dan dema, namun awan kumulonimbus ini meminta juga dilepaskan

Beliau telah meminta aku meng"clear"kan "spesimen-spesimen for disposal" yang melambak hak kat belakang OT 5 yang tiada kena mengena dgn aku yang telah diassignkan di OT3..
Aku bukan tak geram...eh..err ..time ni OK la..hehe
(adela sikit perasaan "macam takde org OT5 lain yg nk dikerahkan, aku je jugak")
Boleh lagi aku jawab "Baik metron" tercinta
pastu dia kata..nevermind mybe after u breakfast u do..
aku jawab lagi "Baik metron" cayang

Then aku berjalan ke whiteboard yang membentangkan Operation List pada hari ini
Ada 6 OT dan semua OT ada op.. jadi mknanya takda sapa yg free utk menjalankan arahan veto metron tercinta itu..termasuk aku..patient aku dah dipanggil dan tunggu masa nk smpai jek, nanti kang aku pi wat keje kat OT lain, team OT aku tercari2 aku pulak, lagi byk konflik..

Aku pon p la kat pantri, nak breakfast then kalo sempat aku buat la perintah metron itu, kalo tak sempat aku nak mintak la worang OT5 yg berkenaan untuk meng"clear"kan barang di OT mereka..
cam pandai je mintak orang len clearkan tempat kita kan?  Pandai ke siaw?

Baru je aku cerita kat senior sorang ni pasal arahan metron tu, dorang pon mengenekan balik aku yg matron memang favouritenya nk kena kan aku..
then, tetiba metron klua dan terdengar sikit la apa yg dorang cakap...then metron tercinta tu pandang aku
dia tanya, u cerita apa kat they all?..
aku jawab, i tanya sapa OT5 semalam?
siapa ot5 semalam? kenapa u tanya?
sebab nak tahula metron, kenapa? tabley ke nak tawu
i nak tahu apa yang u all cakap pasal i
suasana senyap menyepi (budus) la..pasal tu je.. paranoid la orang tua ni
husna u go to my offis
dia berlalu pergi ke ofisnya dan berharap aku mengekor
aku berpandangan pada senior-senioritas suma yg menyaksikan babak ke15 drama tadi
semuanya buat muka kantoi..rasa bersalah, yang perli aku balik pon ada "namamu teratas-husna" katanya, puhh pedih tu,
aku pon jalan la masuk buat kali keberapahantah ...mengawal keselambaan diri..membaca doa2 yang berkenaan..aku pon bertemu dua mata dgn metron tercinta

Di opis metron tercinta
apa yang u cerita kat they all?
i tanya diorang siapa di OT5 semalam dan hari ini?
kenapa u nak taw?
sebab i nak tau la
kenapa yang u nak cerita kat semua orang apa yang u buat?
metron, i tanya diorang, i belom cerita apa2 lagi
kenapa u nak tau?
metron, i dari ot lain datang tolong clear spesimen ot lain, mestilah i nak tahu ot siapa yang i buat kerja, lagipun kalo i tak cerita kat team ot i, nanti bila patient datang diorang tercari2 i pulak..
see, tengok, dia memang pandai punya, dia memang ada jawapan punya kalo i tanya, u bukan tak pandai, tapi u tak mau ambil peduli
(##@^&**) aku tarik napass hmmfuhh.. metron, saya bukan nak lari dari tugas saya, tapi saya perlu bagitau runner lain untuk clearkan spesimen kat ot diorang, kalo tak diorang tak tau
itula i cakap u memang pandai balas balik i, kalo mereka tak buat, u pun tak buat kan?
(si@@%%) metron, setiap hari sabtu, kalo saya free saya yang tolong clearkan buat pengetahuan metron
habis kenapa banyak lagi spesimen? hari sabtu lepas u tak buat ya?
sabtu lepas saya oncall, mana saya sempat buat.. orang lain kan masih ada
tak pela metron yang hari ni biar saya yang buat, saya tak kisah pun, cuma saya perlu bagitau team saya yang saya tengah clearkan barang di ot lain
jadi lepas ni jangan cerita kat orang benda yang i suruh u buat..
(##@^&** ^8xsi@%%)..OK, metron saya pergi makan dulu nanti saya clearkan belakang ot semua..
OK

kehampesan... tahap apa ni...aku ke dia?
takpelah biar aku berlaku adil
dua dua sama
dia memang dah hampes
aku lagi hampez sebab gatai p cerita, gatai tanya, gatai menjawab, dan akhirnya ikut je arahan cam lembu kene candu
..hai..nak wat gena..lagu tu la hidup...sabar rrr je laa...

beberapa minit selepas babak ke16 dan 17 itu
setelah aku kemas suma-suma belakang ot dari ot1 hingga ot6 dan aku double check lagi kot kot ada yang tertinggal ke hape..
aku terjumpa metron tu balik..cun cun je time aku nak pi tengok patient aku yang dah sampai..itupon team aku la yg bagitau

husna, belakang ot sudah clear?
sudah metron cayang

macam tula kena positip kan diri..

Ulasan

  1. buat baik pon salah, jujur sangat pon salah.tulah dunia...taktau nak buat camne...

    BalasPadam
  2. kalo aku ada anak..namanya aku bagi positifudin..aaamminn

    BalasPadam
  3. husna, beknye hg..
    org tua mmg x suke dgn org muda yg outspoken. xleh terima hakikat la tu, dan tercabar ng hg takut hg gnti dia jd matron..ahaks
    anyhow, u go girl!!

    BalasPadam
  4. itula cabaran-mabarannye kita dgn degree kita tu cik ten

    BalasPadam

Catat Ulasan

pendapat tuan hamba..

Catatan popular daripada blog ini

Accident & Emergency Department HUSM 21 - 24/12/08

Triage (triaj) Okeh, mula mula sekali sesampainya di bahagian ini, biaselah kene assess dulu setting nya. Di sana akan ada satu bilik pemeriksaan untuk physical examination gitu la (tapi tak penah guna utk tujuan tu pun, sekadar ada) yg dalam bilik tu akan ada bende yg akan digunakan utk immediate treatment seperti ATT (anti tetanus toxoid), syringe 3mL, needle, bandage, gauze dan jugak cotton. Ade jugak beberapa cervical collar kat dlm kotak (kalo korang perasanla). Itu kat dlm bilik tu. Di luar pulak, iaitu di kaunter tu, ada la brg2 utk observe vital sign sperti tympanic thermometer, auto BP, sPO2, termometer biasa . Kalo monggah2 sket jumpe la syrup MMT (immediate utk patient gastrik), PCM and adela air n cawan polistrin yg mestila gunanya utk telan ubat tersebut, sementara menunggu giliran utk mendapat rawatan kecemasan. Diingatkan, di emergency unit adalah utk mereka yg memerlukan rawatan yg segera atau emergency especially kanak2 dan org tua. Well, physiologically pun kit

Persediaan asas berpantang, tak perlu set bersalin

Perlukah set bersalin? Kalau tanya maksu i, konferm jawapannya "TAK PAYAH" Bila saya survey tengok semua set-set berpantang, boleh cari familiarity dalam setiap set, semua hampir sama, cuma ikut pada kesesuaian badan kita boleh terima ke tidak. Asasnya, semua set bersalin ada bahan untuk mandi, urut, makan dan pakai. Memangla semua benda ni patut ada semasa berpantang, tp kalau tak ada pun in shaa Allah boleh cari sebab tak mahal pun kalau kita guna je apa yg dah sedia ada di rumah. mandian herba minyak urut kapsul makan/jamu bengkung krim barut/ pes berbarut Kalau berpantang di kampung, semua benda dalam set ni dah semestinya ada, tambah pulak yg menjaga kita masa berpantang itu ibu kita. Dah tentu dia praktik balik masa dia berpantang dulu, jadi no worries. Bertungku adalah wajib, mesti dan tak boleh tinggal masa berpantangan yer!! Bertungku mesti dilakukan setiap pagi, petang dan malam sekurang-kurangnya 2 kali setiap sesi. Tada tungku? Em, ambik batu sung

Cross untuk Promosi Kesihatan

Gotong -royong ni sepahtutnya melibatkan penduduk sekeliling Beris Kubur Besar dalam radius 200meter hingga ke Klinik Kesihatan Beris. Semua kumpulan pelajar final yr terlibat kecuali geng KK Mahligai tolak seorang iaitu saya. Katanya, utk dpt cross prmosi kesihatan...tapi saye dh dapat..knapa diserap masuk jugak??? Setelah disiasat, saye mendapati, mereka yg dahaga kasih dariku telah mmbuat pakatan utk bertemuku secara tak formal iaitu melalui program ini..cheh LAyan je lerr...